fredag 28 december 2012

För en timme sedan

För en timme sedan åt jag vad du kan se på bilden nedan och nu känns det som att jag är hungrig.... Det kan Ju inte vara fysiskt möjligt?! Detta är ett av mina största problem som jag tidigare nämnt. Jag kan knappt skilja på hunger och sug, men jag känner i magen att jag är hungrig.



















Nu har jag förvisso magkatarr, vilket kan vara problemet, men åh var irriterande det är, dessutom är jag dålig i magen och har varit in flera dagar vilket gör att det känns som att jag inte får behålla något av det jag äter. Gör jag inte något åt den går hungerkänslan, får jag ännu mer ont i magen. What to do, what to do? :/

Nu ska jag i allafall iväg och träna.

/A

Redigerat 30/12 Recept på baconbiffarna ovan
6 portioner

800g köttfärs
1pkt bacon (finklippt)
3ägg
1pkt feta ost
2dl turkisk yoghurt
0,5dl mandelmjöl (istället för ströbröd)
Salt
Peppar
Allroundkrydda
1msk sambal oelek

Blanda ihop allt, låt stå och dra i ca 10-15min, gör biffar och stek i  smör.
Gör en gräddsås i smöret som du stekt biffarna i, tillsätt en halv köttbuljongtärning och lite soya för färgens skull, höll över såsen över baconbiffarna, ställ in i ugnen tills att såsen "gottat" till sig ett tag, ca 15min på 175grader. Vill du feta upp detta kan du klicka ij extra smör i formen innan du stoppar in den i ugnen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar